Glas-in-lood, Joep Nicolas, 1962.
Drie ramen in de roosvensters aan de westzijde. Voorstellingen:
Links: Hoop. Centraal zit een vrouw in een havenscène, met links van haar een schip. Zij houdt een anker vast en een banderol met de tekst: SPES.
Centraal: Geloof. Centraal zit een vrouw, opkijkend naar het Christusmonogram met een stralenkrans. Zij houdt een kruis vast en een boek waarop staat BIBLIA SACRA. Rechts van haar staat een adelaar, links een banderol met de tekst: FIDES. Hieronder een alliantiewapen.
Rechts: Liefde. Centraal zit een vrouw met een kind op schoot. Naast haar staan nog twee kinderen, aan haar voeten ligt een schaap. Rechts een banderol waarop staat: CHARITAS.
Het wapen werd niet herkend
Glas-in-lood, Joep Nicolas, 1963.
In de Odiliakapel, drie ramen.
Ursula staande in een boot met acht gezellinnen. Hier wordt H. Odilia als gezellin van Ursula afgebeeld, wier relikwieën via de kruisheren in Parijs naar Baarlo zijn gekomen.
H. Odilia van Lotharingen, afgebeeld als benedictijner abdis.
Blinden vereren de H. Odilia, die is afgebeeld als twee ogen op een schaal in een stralenkrans.
De kunstenaar wilde met deze ramen de beide legenden en beide gelijknamige heilige samenvoegen tot één verering, die in het laatste raam wordt verbeeld. De beide heiligen kennen een andere levensgeschiedenis, maar doordat zij dezelfde naam droegen werden de wonderen en verering voor de heiligen vrijwel identiek. In de vijftiger jaren werd gepoogd de verering van Odilia van Lotharingen te bevorderen, omdat zij de heilige is, waaraan de oogwonderen daadwerkelijk worden toegeschreven. Dit is echter niet gelukt en de gezellin van Ursula, die dezelfde verering kent, is gebleven in Baarlo.
